Zorbalıkla mücadele ve öğrencilerin okulda psikolojik iyi oluş halleri konusunda, öğrencilerde bir bilinç ve farkındalık oluşturmak amacıyla projenin yürütücü ortaklarından biri olarak gerçekleştirdiğimiz e-Twinning projemiz 2 -C sınıfı öğretmenimiz Betül YILDIRIM ve öğrencilerimiz tarafından yürütülerek nisan ayı sonu itibariyle tamamlanmıştır.
Zorbalıkla mücadele ve öğrencilerin okulda psikolojik iyi oluş halleri konusunda, öğrencilerde bir bilinç ve farkındalık oluşturmak amacıyla projenin yürütücü ortaklarından biri olarak gerçekleştirdiğimiz e-Twinning projemiz 2-C sınıfı öğretmenimiz Betül YILDIRIM ve öğrencilerimiz tarafından yürütülerek nisan ayı sonu itibariyle tamamlanmıştır.
Projeye 5 Ülkeden , 16 öğretmen, 116 öğrenci katılmaktadır.
6 ay boyunca süren bu proje kapsamında anketler düzenlenmiş,cesaretlendirici mektuplar yazılmış ,zorbalık karşıtlığı ile ilgili posterler hazırlanarak farkındalık oluşturmaya çalışılmıştır. Uluslararası olarak sınıfları birleştirmek için dijital platformlardan faydalanan projemiz, öğrenciler arasında empatiyi, direnci ve olumlu davranışları teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Projenin uygulaması, işbirlikçi etkinlikler ve sanal atölyelerle gerçekleştirilmiş olup, katılımcılar anlamlı etkinlikler ile projemize etkili bir şekilde katılım sağlamışlardır. Katılımcılar sınırlar ötesinde destekleyici akran ağları oluştururken empati, nezaket ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmiştir. Projenin sonuçları arasında öğrencilerin refahının artması, kültürler arası iletişim becerilerinin güçlendirilmesi ve zorbalığa karşı proaktif önlemler alma konusunda yetkilendirilmesi yer almıştır. Proje ileriye dönük olarak, olumlu etkisini en üst düzeye çıkarmak ve eğitim topluluklarında kalıcı kültürel değişimi teşvik etmek için sürdürülebilirlik stratejilerinden ve daha geniş topluluk katılımından yararlanabilir.
Akran zorbalığı ile mücadele etmek ve Wellbeing konusunda farkındalığı arttıkmak (insanın fiziksel, zihinsel ve psikolojik iyi olma hali) amacıyla projede yer alan öğretmen ve öğrencilerin işbirliği ile kitapçıklar hazırlanmıştır.
Öğrencilerin okuldaki iyi oluş halleri hususunda bilgi vermek , öğrenci gelişimini ve katılımını sağlamak için atölyeler yapılmıştır..Yapılan tüm bu çalışmalar sonrasında öğrencilerimizde , zorbalığa karşı farkındalık oluşturma ve iyi davranış hallerini kazandırma projenin en önemli kazançlarından olmuştur.